Můj soused Husák

1. 12. 2015 15:10:23
„Já,“ povídá žena, „jsem Husákovo dítě, ale moc o tomto tatínkovi nevím. Zato tys bydlel kousek od něj.“ Na Hradčanském náměstí, vzdušnou čarou pár set metrů od „domečku“ prezidenta Československé lihově demogratické republiky.

Střetli jsme se jednou, a to málem fatálně. Jeho kolona jela Kanovnickou v protisměru a já s embéčkem uhnul o fous. „Ako to jazdíš, kokot?“ káral mě u piva na Vikárce člen Husákova doprovodu, jinak dobrácké slovačisko. „Vy jste valili v protisměru, šílenci! Málem jste mě zabili.“ „To sa nedá nič robit ́,“ na to on srdečně, „keď jede náš starec, nepoznám brata. Lebo on sa o seba hovadsky bojí, dajte nám dve pivá!“

Že se bál, mi potvrdil ve snacku U labutí i jeho zahradník, zvaný Bandaska. Husákovo sídlo bylo střežené sofistikovaným elektronickým systémem, přesto se jednou na zápraží zjevil chlápek, který se tam přikulil z Jeleního příkopu, zázrakem, technicky možným jen u opilců. Panovník žil po smrti manželky, jež se zabila v helikoptéře, jako vlk samotář, jen se psem. A dle svědectví Bandasky u něj párkrát přespal jeho věrný kemo, hustěobočový Leonid Brežněv. Zahradník vyprávěl, jak ráno po Gustávovi (původním jménem Augustín) odklízí lahve od whisky a prázdné kartony od amerik. Smutný život velikána.

Ale jednou přišel Bandaska s dobrou zprávou, že šéfovi začala chodit „poklízet“ docela fešná baba, kapitánka z páté správy. To už se však schylovalo k sametové revoluci a umělci vytáhli na barikády. Mě vytáhla žena Simona z Dobříše, kde jsem po sedmé přepisoval scénář filmu Ta naše písnička česká II, který měl začít příjezdem ruských tanků v srpnu 1968. Skeptický ze zkušeností před dvaceti lety, brzdil jsem ji: „Nikam nespěchej“, povídám, „večer tady dělají skvělé palačinky.“ V Praze jsem zjistil, že do čela revoluce se také prodralo dost umělců, kteří za totality privátně zpívali soudruhům do oušek, některé slavné umělkyně jim sedávaly na klíně. Posílen vínem jsem se rozhodl přiložit polínko do ohně revoluce. Zavolám bývalému sousedovi Husákovi, aby už konečně abdikoval. Revolucionáře nezastavíš. Dovolal jsem se sekretářky, která podle mé artikulace pochopila marnost diskuse a oznámila mi, že je po pracovní době, ať si soudruha prezidenta zavolám jindy. Já pak vystřízlivěl a on mezitím abdikoval. Vystřízlivěli jsme ovšem časem všichni, kromě těch, pro které se stala sametová revoluce kýženým zlatým dolem...

Autor: Vít Olmer | úterý 1.12.2015 15:10 | karma článku: 42.44 | přečteno: 8703x

Další články blogera

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma článku: 44.00 | Přečteno: 8064 | Diskuse

Vít Olmer

Europoslanec v řece /humoreska/

Seděl jsem v čekárně u dentisty, s hubou tuhnoucí po injekci. Navzájem se neznající pacienti si vstřícně povídali, což se dnes děje snad akorát v čekárnách. U doktora.

31.7.2023 v 11:26 | Karma článku: 27.55 | Přečteno: 904 | Diskuse

Vít Olmer

Pozdní odpoledne u Pytlounových /humoreska/

V ulici Čs. armády č. 32 bydlí manželé Pytlounovi. Ona teď žehlí zelené košile, on, plukovník v genštábu, si v křesle čte o pušce Z-35/Q ráže 56x45. Pohodu naruší zvonek u dveří.

17.1.2023 v 11:42 | Karma článku: 23.12 | Přečteno: 797 | Diskuse

Vít Olmer

Pozdní sexstory /povídka/

Jednoho dne v koupelně na sobě nahý důchodce pan Samec zaregistroval jistý mužný úkaz, který ho samotného překvapil. Rychle se osušil, trochu navoněl, a jak ho pánbůh stvořil, tak vkročil hrdě do pokoje.

15.8.2021 v 9:32 | Karma článku: 29.68 | Přečteno: 1137 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

I duše mohou plakat

Někdy potkáte někoho, bez koho už nedokážete žít..., a tak, když vás osud rozdělí a pak následně zase spojí, neváháte ani chviličku... Pro Marušku...

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 18 |

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.34 | Přečteno: 240 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.10 | Přečteno: 1490 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 472 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |
Počet článků 85 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3791

Jsem vyznavačem kréda Miloše Kopeckého, že "Humor je nejdůstojnější projev smutku".

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...