Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem čichal k ministryni

Ano, přátelé, čichal jsem k ministryni, a to školství, ml. a těl. Ale já nevěděl, že ta hezká dáma je ministryní. Odcházela z vinárničky s chlápkem, poradcem asi, na bodyguarda byl totiž prcek.  

Protože se u věšáku k ničemu neměl, pomohl jsem jí do kabátu a jak byla zády, lehce jsem k ní přičichnul.

 

„Chanel, versage, opium?“ plácl jsem jen tak do vzduchu. „Já ani nevím,“ usmála se mile, „hlava mi z toho tam jde kolem.“ A elegantně odplula. „Vole,“ štamgasti na mě, „to byla ministryně školství tady za rohem!“ „No a co? Kdybych to věděl dřív, dal jsem s ní místo očichávání odborný rozhovor mezi kolegy pedagogy /učím na FAMU/. O našem bědném školství, kdy mladí lidé ve školách stráví často víc než dvacet let, ale většinou jim chybí poznání světa, schopnost číst, psát, samostatně myslet a dobře se vyjadřovat. Na rozdíl třeba od vybroušeného francouzského školství, které zažívá synek. A co jako s tím ta sympatická žena bude dělat, když její vymaštění předchůdci dělali akorát do svých kapes?“

 

„Zákaz politických debat!“ upozornil mě majitel vinárničky, kamarád, protože minule se tady hosté postrkali kvůli uprchlickému tématu a strhli regál s lahvemi drahého Valpolicella.

 

Druhý den jsem se rozhodl, že paní ministryni zavolám do úřadu, omluvím se za očichávání a pozvu ji na kávu stran odborného rozhovoru o školství. Dovolal jsem se do sekretariátu, kde to zvedla nějaká zubajda, na kterou ani eventualita navržené vědecké diskuse neudělala dojem. „Pane Vít, paní ministryně je časově velice vytížená!“ „To já taky,“ odpověděl jsem, „včely jsou proti mně mrchy líný.“

 

Naivně jsem se tedy pokusil byrokratický plot prorazit lidsky: „Vyřiďte jí prosím, že jsem ten, jak ji včera decentně očichával, ona už bude vědět, je velmi milá. Třeba si na mě udělá čas.“

 

Hlas na druhém konci jak kalená ocel: „Pokud něco závažného chcete paní ministryni sdělit, pane Vít, napište mi mail s podrobným popisem tohoto!“

Připadal jsem si jak Kafkův zeměměřič, který se nemůže probít na Zámek. Naposledy jsem se se stejným efektem setkal, když jsem psal tomu vykukovi  ministrovi kultury, že bych ocenění za celoživotní umělecké dílo rád dostal ještě zaživa, nikoli in memoriam. In memoriam je mi na h….

 

Po několika dnech jsem v pracovní době zastihl ve vinárničce čtyři vysoké úředníky z Ministerstva školství, ml. a těl. Vyznačují se tím, že si vždy tajemně špitají a neustále prstují po mobilech. Svěřil jsem se jim se svým přáním potkat se s jejich šaramantní šéfovou, kterou jsem zde očichával, atd. Zbledli. „Ona sem chodí?“ vyplašeně se ptali, jako žáčci, které by mohl někdo nachytat za školou. Chtěl jsem je požádat o zprostředkování schůzky za účelem odborné diskuse s jejich nadřízenou, místo toho celí pobledlí rychle dopili a opustili lokál.

 

Přátelé, z toho plyne poučení, že k ministryním se prostě nečichá. Z toho nic dobrého nekouká…

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Vít Olmer | pátek 22.1.2016 14:45 | karma článku: 37,52 | přečteno: 3283x
  • Další články autora

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma: 44,03 | Přečteno: 8121x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Europoslanec v řece /humoreska/

Seděl jsem v čekárně u dentisty, s hubou tuhnoucí po injekci. Navzájem se neznající pacienti si vstřícně povídali, což se dnes děje snad akorát v čekárnách. U doktora.

31.7.2023 v 11:26 | Karma: 27,67 | Přečteno: 924x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Pozdní odpoledne u Pytlounových /humoreska/

V ulici Čs. armády č. 32 bydlí manželé Pytlounovi. Ona teď žehlí zelené košile, on, plukovník v genštábu, si v křesle čte o pušce Z-35/Q ráže 56x45. Pohodu naruší zvonek u dveří.

17.1.2023 v 11:42 | Karma: 23,12 | Přečteno: 820x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Pozdní sexstory /povídka/

Jednoho dne v koupelně na sobě nahý důchodce pan Samec zaregistroval jistý mužný úkaz, který ho samotného překvapil. Rychle se osušil, trochu navoněl, a jak ho pánbůh stvořil, tak vkročil hrdě do pokoje.

15.8.2021 v 9:32 | Karma: 29,77 | Přečteno: 1162x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Princ a chuďas /povídka/

Na lavičku na Petříně usedne padesátiletý muž, pan Princ. Úspěšný, oblek od Pietra Filipi, kravata od Bosse, ale skleslý jak smuteční vrba. Naproti němu bezdomovec s pet lahví vína, co vinnou révu nevidělo ani z rychlíku.

4.8.2021 v 10:43 | Karma: 30,50 | Přečteno: 897x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

  • Počet článků 85
  • Celková karma 44,03
  • Průměrná čtenost 3823x
Jsem vyznavačem kréda Miloše Kopeckého, že "Humor je nejdůstojnější projev smutku".

Seznam rubrik