Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Politici a holubi /nejen v nose/

  Onehdy jsem viděl záběr skrytou kamerou, jak se známý politik a děvkař Silvio Berlusconi z nudy šťourá v nose. Z holuba užmoulal kuličku, kterou pak spolknul. Taková čuňata nemáme v politice ani my...  

 

V domě nad námi bydlí poslanec /politik už v letech/, který má také vztah k holubům, ale těm živým, domestikovaným, řádu měkkozubého. Když má volno z parlamentu nebo neintrikuje někde na schůzích, krmí ta ochočená zvířátka na terase, málem mu sedají na ramena jako svatému Františkovi z Assisi.

Trus z holubů - věžáků pak hojně zanáší náš balkon, stejně jako celou Prahu, kde se prý ročně nahromadí až 350 tun fekálií těchto přemnožených „létajících potkanů“.

Když jsem tuhle na balkoně zaléval vistárii a holubí hovno mi plesklo za krk, došla mi trpělivost.

Jakmile jsem potkal souseda politika, v šatech s povolenou červenou kravatou, slušně jsem ho oslovil s tím, že jeho láska k ptačím tvorům /když už ne k lidským – což jsem ale nevyslovil/, je chvályhodná, akorát že se svými exkrementy nám otravují život. Taky ničí fasády, sochy, a navíc roznášejí po lidech infekční nemoci, roztoče a jiné roztomilé parazity. A způsobují alergie.

„Ale to jsou nesmysly, sousede,“ pokáral mě politik, „holubi byli už od pravěku považováni za kultovní, posvátná zvířata.“

Ta posvátnost zrovna od tebe sedí, pomyslel jsem si. Rudokravaťáku.

„Holubi jsou velmi milí, přítulní a chytří živočichové a měli by být chráněni,“ začal mě poslanec poučovat, jako by stál za poslaneckým pultíkem.

„Povím vám příhodu,“ pokračoval. „Když jsem ještě v devadesátých pracoval u policie /jaké, neřekl/, řešili jsme případ, kdy jeden raketýr-vyděrač lákal z bohatého podnikatele prachy fintou, která spočívala v tom, že pod výhružkami rodině, například výbuchem nálože TNT, mu musí posílat finanční částky po cvičeném holubovi, zaslaném v poštovním balíku. Odesílatele se nám ani s pomocí daktyloskopie odhalit nepodařilo, a sledovací čipy měli tenkrát jen v ZOO, ale ta nám je nepůjčila.“

Bodejť, vy byste byli schopni pak čipovat i lidi.

„Tak jsme si počkali na dalšího zaslaného vyděračova opeřence, s připevněnou schránkou na peníze na zádech. Po konzultaci se Svazem chovatelů  jsme se rozhodli holuba při odletu sledovat policejním vrtulníkem MBB BO 105. Ten se totiž používá i při mezinárodních holubářských závodech. Jak myslíte, sousede, že to dopadlo?“

„Pachatele jste lapili.“

„Ne, ne“, usmál se politik. „Mazaný holoubek provedl několik úhybných manévrů a frnknul nám. Takže toho raketýra jsme nikdy nedopadli…“

A ty ses dal radši na politiku, napadlo mě.

„Tak taková jsou holubi inteligentní, výjimečná zvířátka, a já doplňovacím zákonem se zasloužím, aby byla chráněna,“ pravil povzneseně.

„Ale hlavně nám nesmějí kadit na hlavu,“ poznamenal jsem už naštvaně. „Podle paragrafu z roku 2008 je u nás krmení zaká…“

Nestačil jsem dokončit, politik mě zasklil mávnutím ruky a důstojným krokem zákonodárce stoupal po schodišti.

Koupil jsem si tedy doporučenou plastovou maketu havrana za 89 Kč. Toho se prý „pražští rejdiči krátkozubí“ bojí. Prdlajs, a navíc ji výsměšně podělali taky. Pak jsem si opatřil elektronický pískavý plašič, napodobující dravé ptáky. Z toho tito měli leda bžundu, zato s politikem došlo ke konfliktu. Možná ten odpuzovač vzal tak trochu na sebe…

Tak jsem si koupil vzduchovku.

Zatím jsem ji ale nepoužil.

Mohl bych místo holuba trefit  politika. A jeho hlas by pak při hlasování v parlamentu chyběl.

Tímto nerozvážným, klukovským činem bych tak mohl narušit naši křehkou, nicméně hezky česky fungující politickou scénu.

Ať si ti holubi radši v klidu serou dál…

 

 

 

Autor: Vít Olmer | pátek 26.6.2020 13:34 | karma článku: 26,21 | přečteno: 774x
  • Další články autora

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma: 44,03 | Přečteno: 8125x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Europoslanec v řece /humoreska/

Seděl jsem v čekárně u dentisty, s hubou tuhnoucí po injekci. Navzájem se neznající pacienti si vstřícně povídali, což se dnes děje snad akorát v čekárnách. U doktora.

31.7.2023 v 11:26 | Karma: 27,67 | Přečteno: 925x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Pozdní odpoledne u Pytlounových /humoreska/

V ulici Čs. armády č. 32 bydlí manželé Pytlounovi. Ona teď žehlí zelené košile, on, plukovník v genštábu, si v křesle čte o pušce Z-35/Q ráže 56x45. Pohodu naruší zvonek u dveří.

17.1.2023 v 11:42 | Karma: 23,12 | Přečteno: 821x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Pozdní sexstory /povídka/

Jednoho dne v koupelně na sobě nahý důchodce pan Samec zaregistroval jistý mužný úkaz, který ho samotného překvapil. Rychle se osušil, trochu navoněl, a jak ho pánbůh stvořil, tak vkročil hrdě do pokoje.

15.8.2021 v 9:32 | Karma: 29,77 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Princ a chuďas /povídka/

Na lavičku na Petříně usedne padesátiletý muž, pan Princ. Úspěšný, oblek od Pietra Filipi, kravata od Bosse, ale skleslý jak smuteční vrba. Naproti němu bezdomovec s pet lahví vína, co vinnou révu nevidělo ani z rychlíku.

4.8.2021 v 10:43 | Karma: 30,50 | Přečteno: 897x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  20:04

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Bizarní logistický hlavolam. Trump by šel do vězení i s prezidentskou ochrankou

27. dubna 2024  19:55

Americká tajná služba má na starosti ochranu prezidenta, ať už je zrovna v Oválné pracovně, nebo...

  • Počet článků 85
  • Celková karma 44,03
  • Průměrná čtenost 3823x
Jsem vyznavačem kréda Miloše Kopeckého, že "Humor je nejdůstojnější projev smutku".

Seznam rubrik