Láska k chlapoženě

Můj známý se jmenuje Josef Salakvarda. Je důchodce. Je důchodce, a tak kouká z okna. Do parčíku. Tam stojí neoklasicistní socha nahé dívky. S květinami. Totiž, stávala…  

 

Socha tedy není jak od Michelangela. K Michelangelovi má daleko. Ňadra skoro žádná, nohy spíš mužské. Sochař původně asi začal sochat chlapa. Pak si to rozmyslel. Tvářička ale hezká. A Josefovi, jak mi vyprávěl v Zubajdě, se ta chlapožena moc líbí. Líbí se mu, připomíná mu jeho nebožku.

 

Žena drží v ruce květiny. Ale nějaký vandal tu ruku s květinami ulomil. V noci. V noci Salakvarda objekt obdivu nesleduje. Na kamerový systém nemá. Je důchodce. Následně opravenou dívku kdosi strhnul z podstavce. Surově strhnul  na trávník. Salakvarda přemluvil sousedy. Postavili ji na místo. Josef Salakvarda ji pak otřel. Otřel ji velmi jemně hadříkem.

 

„Došla mi trpělivost,“ povídá mi Josef, „a tak jsem napsal na magistrát.“ Vyňal z kapsy papír. Pomačkaný papír. Kopii dopisu. Ocitoval:

 

„…dále si bezdomovci u této rozdělávají ohýnek. A hlavně, vy ignoranti,  v zimním období, kromě atmosférických vlivů a exhalací, dívka s květinami odspoda absorbuje vlhkost. Tato stoupá k mistrovsky modelovaným nohám. Podstavec totiž někdo zcizil. Stoupá až k dívčinu klínu. Hanba! Vnitřní pnutí způsobeném mrazem, může zavinit úplný rozpad i horního těla. Navrhuji tedy okamžité přesunutí díla do Vámi zabezpečeného prostředí!“

 

„Víš, co mi odpověděli?“ stěžoval si můj známý. „Že v Praze je spousta význačnějších památek, vo který se musej postarat z prej nic moc rozpočtu.“

Josef si objednal další pivo a udeřil na mě. Udeřil na mě, byl jsem po ruce. „Já jim dám – význačnějších! Já jim ještě ukážu, zač je v Pardubicích perník!“

 

A taky ukázal. Josef Salakvarda. Důchodce. S chlapama z hospody přetransferovali jednou v noci sochu do jeho garáže. Namoudši.

 

Tam je Dívka s květinami konečně v bezpečí a má se dobře. Má se moc dobře, po všech představitelných stránkách.

 

Josefa Salakvardu jsem od té doby neviděl. Ani na pivo nechodí. Zlí jazykové tvrdí, že má teď přísný domácí režim.

 

S tou Dívkou s květinami…

 

Autor: Vít Olmer | pondělí 16.1.2017 12:37 | karma článku: 28,62 | přečteno: 1906x
  • Další články autora

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

8.3.2024 v 19:08 | Karma: 44,03

Vít Olmer

Europoslanec v řece /humoreska/

31.7.2023 v 11:26 | Karma: 27,67

Vít Olmer

Pozdní sexstory /povídka/

15.8.2021 v 9:32 | Karma: 29,77

Vít Olmer

Princ a chuďas /povídka/

4.8.2021 v 10:43 | Karma: 30,50