Nezařazené

Vít Olmer

Staré zlaté časy úplatků

Významný český právník se nechal slyšet, že proti korupci se u nás dělá málo, "jen se o tom kecá“. Sám přitom hájí největší esa, některá sice zavřou, ale bledou vězeňskou pleť si zas brzy opálí na svých jachtách.

1.5.2017 v 12:52 | Karma článku: 35.09 | Přečteno: 1585 | Diskuse

Vít Olmer

Vysokohorský výstup na Petřín

Betonovou cestou si to na Petřín šinuli dva staří pánové. Jeden měl nordické hole. Druhý měl obyčejnou hůl. Připomínal trochu nakloněnou věž v Pise, pohybující se vpřed.

25.3.2017 v 10:15 | Karma článku: 31.54 | Přečteno: 992 | Diskuse

Vít Olmer

Pleška tam někde úplně vzadu

Syn přijel na prázdniny z Paříže, kde studuje. Božská Paříž. Zachvátil mě sentiment. Jak psal Jacques Prévert: „A ta řeka se jmenuje Seina, jako město se jmenuje Paříž a Seina je jako živá bytost...“

20.12.2016 v 16:23 | Karma článku: 28.33 | Přečteno: 1048 | Diskuse

Vít Olmer

Pražákův vejlet do Prahy

„Ty,“ povídá žena, „už ze Smíchova nevystrčíš nos. Co kdyby sis jednou vyrazil na druhou stranu Vltavy.“ Dostal jsem bágl s buchtama a jako Honza z pohádky vyrazil do světa.

22.5.2016 v 14:37 | Karma článku: 37.53 | Přečteno: 2273 | Diskuse

Vít Olmer

Můj přítel s dlouhým pérem

„Vychcánci, amatéři, zloději!“ rozčiloval se v Zubajdě můj přítel Josef Salakvarda, který po ovdovění hodlal prodat svůj zbytečně velký byt.

12.4.2016 v 17:12 | Karma článku: 29.41 | Přečteno: 2071 | Diskuse

Vít Olmer

Jak prezidenti Zeman a Si Ťin-pching zdrhli na pivo...

V Lichtenštejnském paláci se čínský prezident naklonil k českému a pošeptal mu: „Če – li i – ťing jou – i tien mej – jou i – ś.“ Zeman, známý polyglot, klopýtavě přikývl: „ Jou – čcgi – š ́ Krnda!“

4.4.2016 v 12:08 | Karma článku: 26.31 | Přečteno: 1326 | Diskuse

Vít Olmer

Hnůj v zákulisí českého filmu

Kritici na nový hraný film o Baarové útočí jak hejno mořských vos. Já díla kolegů zásadně nehodnotím, protože z vlastní zkušenosti vím, jaké martyrium je v téhle zemi vůbec něco natočit.

24.1.2016 v 15:16 | Karma článku: 46.85 | Přečteno: 35162 | Diskuse

Vít Olmer

Jak jsem čichal k ministryni

Ano, přátelé, čichal jsem k ministryni, a to školství, ml. a těl. Ale já nevěděl, že ta hezká dáma je ministryní. Odcházela z vinárničky s chlápkem, poradcem asi, na bodyguarda byl totiž prcek.

22.1.2016 v 14:45 | Karma článku: 37.52 | Přečteno: 3282 | Diskuse

Vít Olmer

Třetí světová válka už vypukla…

„...a sice v našem baráku,“ vrazil přítel Josef Salakvarda do Zubajdy. „Za krvavý peníze jsem získal byt v privatizaci a že prej si budem v klídku lebedit ve vlastním kutlochu. Ale stal se z toho dům hrůzy!“

17.1.2016 v 15:48 | Karma článku: 33.92 | Přečteno: 2072 | Diskuse

Vít Olmer

Žena muže bít nemůže...

...protože ho nepřemůže, zpívali V+W. To už dneska neplatí. Znám dámu, kterou fyzicky terorizoval manžel-ožrala, vzala si kurz sebeobrany a byl klid. Genderové teorie praví, že ženy trpí pod nadvládou mužů. Opravdu?

29.12.2015 v 17:28 | Karma článku: 31.99 | Přečteno: 3248 | Diskuse

Vít Olmer

Čeští miliardáři jako krysy v noře

Otevřel jsem noviny a koukám, že v mém rodišti Českém Brodě, takovém prďákově, prý budou kutat super-bunkr pro vyvolené miliardáře, elitu naší vlasti.

20.12.2015 v 13:52 | Karma článku: 37.61 | Přečteno: 2969 | Diskuse

Vít Olmer

Elektronicky nebo lidsky?

„Člověk potřebuje několik doteků denně, jinak mu vysychá míza,“ napsal kdosi moudrý. A: "Rozvoj sociálních sítí neznamená ještě skutečnou komunikaci - vzájemné rozhovory a naslouchání druhému, rodině, přátelům, včetně milenců."

7.12.2015 v 9:29 | Karma článku: 23.70 | Přečteno: 481 | Diskuse

Vít Olmer

Ten vlasatej, co hrál na housle

Pozoroval jsem ho, jak kráčí ulicí, kde jsme bydleli. Rozježený jako dikobraz, v botách bez ponožek, pronikavé vizionářské oči. Zamířil do čísla 7 a za chvíli se z otevřeného okna linula hra na housle. Albert Einsten.

5.12.2015 v 10:18 | Karma článku: 24.09 | Přečteno: 1387 | Diskuse

Vít Olmer

Patnáct volů za minutu

Seděl jsem v hospůdce Pod schůdky a z vedlejší místnosti ke mně doléhaly hlasy štamgastů. Vévodil jim náš soused. Každé druhé slovo toho dobrého muže bylo vole. Stopnul jsem si, že těch volů bylo přesně patnáct za minutu!

4.12.2015 v 14:46 | Karma článku: 27.20 | Přečteno: 1554 | Diskuse

Vít Olmer

Antonín Novotný - ke všemu ochotný

V blozích o našich prezidentech čtu poměrně stereotypní politologické rozbory nebo sprostoty, občas promíchané. Oni ti prézové byli nebo jsou většinou morální psychopati, ale neměly by se opomíjet ani jejich roztomilé stránky.

3.12.2015 v 12:32 | Karma článku: 33.66 | Přečteno: 5278 | Diskuse

Vít Olmer

Můj soused Husák

„Já,“ povídá žena, „jsem Husákovo dítě, ale moc o tomto tatínkovi nevím. Zato tys bydlel kousek od něj.“ Na Hradčanském náměstí, vzdušnou čarou pár set metrů od „domečku“ prezidenta Československé lihově demogratické republiky.

1.12.2015 v 15:10 | Karma článku: 42.44 | Přečteno: 8703 | Diskuse

Vít Olmer

Stará teta Mirka Spáčilová opět zamávala popravčím mečem

Jsem dalek toho, bránit svůj nový film Bony a klid 2 jako kvočna kuřata, ale rád bych si přečetl objektivní, fundovanou kritiku – nikoli jakýsi „jedovatý plivanec“, jejž doma mezi dvěma panáky vrhla na papír pohroma české kinematografie, zapšklá a nenávistná Mirka Spáčilová.

22.5.2014 v 11:48 | Karma článku: 38.70 | Přečteno: 19514 | Diskuse

Vít Olmer

Drž hubu, Tomáši Hanáku!

Tomáši, na svém videu jsi sugestivně, s profesorsky zdviženým prstem vypeskoval prezidentského kandidáta Jana Fischera za to, že v době normalizace vstoupil do KSČ. Mám k tomu pár poznámek.

28.12.2012 v 13:26 | Karma článku: 46.21 | Přečteno: 32865 | Diskuse

Vít Olmer

Papá Hemingway na labužnické exkurzi v Praze

Četl jsem Pohyblivý svátek, vzpomínky Ernesta Hemingwaye na Paříž dvacátých let. Byl tenkrát chudým, začínajícím spisovatelem, nicméně na každé druhé stránce je ho možno zastihnout nad mísou ústřic, grundlí či šneků, s nezbytnou karafou příjemného bílého vína. Nevím co mě to napadlo, pozval jsem Hema na labužnickou exkurzi do současné Prahy. Známý dobrodruh a Gargantua přijal.

3.12.2012 v 12:25 | Karma článku: 21.52 | Přečteno: 1303 | Diskuse

Vít Olmer

Existuje svoboda slova v Čechách?

Neexistuje, odpovím rovnou. Jedině snad na internetu, rovněž v hospodě a občas na povolené demonstraci si můžete vykřikovat, co chcete. Zatím. Ale v médiích, jako je televize, noviny nebo časopisy, vám hned zkraje zatnou tipec ve smyslu: „Tak tohle ne, pane, to nepatří do našich priorit, u šéfů by to narazilo, a hlavně to není v y v á ž e n é“.

28.11.2012 v 16:48 | Karma článku: 36.42 | Přečteno: 2592 | Diskuse
Počet článků 85 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3791

Jsem vyznavačem kréda Miloše Kopeckého, že "Humor je nejdůstojnější projev smutku".