Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Byrokratům klystýr

Profesor Pafko napsal, že i taxikář má za hodinu čekačky v Praze víc než doktor za tuto pracovní. Většina lidí ve státě se snaží ošulit co jde, jen od lékařů se čeká maximum, bezchybnost při péči o naše pažravé životy. Občané si na ně často stěžují, nebo je dokonce zmlátí, jak se to děje třeba u záchranky.

Jednou jsem byl svědkem dopravní nehody. Doktor nesl do sanity v náručí zraněnou holčičku, s tak neuvěřitelnou, andělskou opatrností a něhou, že na to do smrti nezapomenu…

Přál bych lékařům, aby se nemuseli zabývat byrokratickým papírováním a měli víc času na hojivé lidské slovo, jež někdy vydá za deset injekcí. Aby zbyl prostor pro humor, jenž lékařům, často múzicky založeným, většinou nechyběl. Aby se dovedli zasmát i do vlastních řad, jako ta lékařka, co mi vyprávěla, jak starý kolega gynekolog při vyšetření usnul na jejím Venušině pahorku a ona ho musela budit.

Manželčin gynekolog zas, když mi po porodu volal, že máme chlapečka a já byl zklamaný – radši bych totiž holčičku – pronesl, že tohoto můžu ještě vrátit.

Kamarád lékař mi říkal, že někdy vyšetřuje dámy s ňadry s tak pevnou, umělohmotnou výplní, až mívá pocit, že sahá na busty Boženy Němcové.

Jednou jsme po premiéře slavili ve vinárně, kde měli večírek také lékaři. Navedl jsem herečku, aby předstírala mdloby – dokázala to přesvědčivě, doktoři ji křísili, někteří se pak trochu urazili, jiní žert akceptovali.

Humor, „deštník moudrých“, jak pravil papá Hemingway, to je to, co dnes v tomto smutném království tak zoufale začíná chybět.

Někdy však ten deštník doslova vyrve občanovi z ruky byrokratické tsunami.

Před časem jsem spustil v ordinaci hned po příchodu kalhoty, abych nezdržoval přepracovaného lékaře, a ukázal mu křečové žíly.

„Stop!“ vykřikla na mě sestra. Poslušně jsem ztrnul v předklonu se spuštěnými kalhotami – tento povel je mi blízký z dob, kdy jsme ještě točili české filmy. „Průkaz pojištěnce!“ nekompromisně dodala sestra.

Natáhl jsem si zase kalhoty a sáhl do kapsy pro kartičku. Pokynula mi, že teď už můžu kalhoty spustit.

Když jsem byl s nohavicemi u země, zarazila mě znovu: „Co je to tady? Vy jste se narodil v roce 1991?“ Omylem jsem jí totiž dal průkazku juniora, který se jmenuje stejně, ale je o půl století mladší.

Lovil jsem z kapsy spuštěných kalhot správnou kartičku, až jsem se zamotal do nohavic a upadl doktorovi k polobotkám.

Jestli jsem řádně pojištěný, zjišťovali pak v nemocnici ještě asi dvanáckrát, naposledy to na mě vybafla tvář s rouškou těsně před operací.

„Klídek, jsem pojištěnej,“ odvětil jsem vesele, nadopován injekcí – náladovkou, „ale kartičku s sebou nemám, přivezli jste mě nahého a přikurtovaného, musel bych si ji jedině přilepit na čelo, nebo zastrčit, jak to praktikoval legendární Motýlek, do p….e.“ A požádal jsem je, aby mě uspali. Abych už měl od té byrokracie pokoj.

A všem byrokratům světa bych chtěl za trest naordinovat, jak podobně je tomu ve Švejkovi, v hojné míře klystýr staršího typu - „až by viděli všechny svaté“.

Autor: Vít Olmer | sobota 10.11.2012 0:24 | karma článku: 40,72 | přečteno: 5140x
  • Další články autora

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma: 44,03 | Přečteno: 8125x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Europoslanec v řece /humoreska/

Seděl jsem v čekárně u dentisty, s hubou tuhnoucí po injekci. Navzájem se neznající pacienti si vstřícně povídali, což se dnes děje snad akorát v čekárnách. U doktora.

31.7.2023 v 11:26 | Karma: 27,67 | Přečteno: 925x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Pozdní odpoledne u Pytlounových /humoreska/

V ulici Čs. armády č. 32 bydlí manželé Pytlounovi. Ona teď žehlí zelené košile, on, plukovník v genštábu, si v křesle čte o pušce Z-35/Q ráže 56x45. Pohodu naruší zvonek u dveří.

17.1.2023 v 11:42 | Karma: 23,12 | Přečteno: 821x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Pozdní sexstory /povídka/

Jednoho dne v koupelně na sobě nahý důchodce pan Samec zaregistroval jistý mužný úkaz, který ho samotného překvapil. Rychle se osušil, trochu navoněl, a jak ho pánbůh stvořil, tak vkročil hrdě do pokoje.

15.8.2021 v 9:32 | Karma: 29,77 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Princ a chuďas /povídka/

Na lavičku na Petříně usedne padesátiletý muž, pan Princ. Úspěšný, oblek od Pietra Filipi, kravata od Bosse, ale skleslý jak smuteční vrba. Naproti němu bezdomovec s pet lahví vína, co vinnou révu nevidělo ani z rychlíku.

4.8.2021 v 10:43 | Karma: 30,50 | Přečteno: 897x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

  • Počet článků 85
  • Celková karma 44,03
  • Průměrná čtenost 3823x
Jsem vyznavačem kréda Miloše Kopeckého, že "Humor je nejdůstojnější projev smutku".

Seznam rubrik