Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak geniálně vyřešit důchodovou reformu

Tuhle si mi přítel stěžoval, že na úřadech se nekonečně dlouho řeší jeho důchod. Utěšoval jsem ho, že i já měl před lety stejné starosti a dokonce jsem o tom napsal do novin. Bylo mi  doporučeně sděleno, že starobní důchod jest závažnou etapou lidského života, a ke stanovení výše tohoto je třeba přistupovat s maximální zodpovědností, přičemž neomluvitelnou chybou by bylo něco uspěchat.

„Je vás starejch nějak moc,“ vyčítavě mi pravila do telefonu přílušná referentka, „a nás je na to tady akorát dva tisíce chudáků ženskejch!“

Pravda, že náš válečný ročník je trochu přemnožený, ovšem na omluvu je třeba vysvětlit, že tenkrát neexistovala televize, na oknech pořád zatemnění, tak co měli rodiče po večerech dělat?

Můj přítel, Béda Berka z Olympiku mi vyprávěl, že byl počat v krytu, když v blízkosti tohoto bouchla bomba a jeho tatínek na mamince se lekl.

„A vy umělci,“ pokračovala ta dobrá žena, „co jste si půl života lebedili na volné noze, přiděláváte našim děvčatům akorát práci.“

Že jsme ovšem do státní pokladny také něco přinesli (a často ne málo), jaksi zapomněla zohlednit.

Navrhl jsem jí, co nás takhle vyhnat na palmy, jak to praktikují u jednoho kmene v Africe, tam těmito třesou a kdo ze starodomorodců se už neudrží, má smůlu, spadne na mazaně připravené ostré oštěpy a neotravuje více mládež svým stařeckým darmožroutstvím.

Referentka se srdečně zachichotala a vcelku logicky namítla, že u nás nejsou palmy.

Po uplynutí téměř roku jsem se poměrně ostře (nejsa bohatým restituentem, tunelářem, ani politikem) začal domáhat svého důchodu.

Obdržel jsem pozoruhodný dopis, ve kterém mě srdečnou, „ úřední krásy šetřící češtinou“ uklidňují, že na mé žádosti o starobní důchod se pracuje, avšak řízení nebylo dosud ukončeno.

Jako malou náplast mi posílají jednorázovou zálohu (mimochodem směšnou), jež bude zúčtována při konečném zúčtování, ovšem – a teď pozor – splním-li vůbec podmínky pro důchodovou dávku a její výplatu.

V opačném případě bude požadováno vrácení vyplacené částky (kterou jsem ostatně stejně ještě nedostal) podle paragrafu 452 obč. zákoníku. Pod tímto přízračným odkazem na Kafku či Orwella podepsána referentka za odd. O/323/b.

Napsal jsem jim tenkrát, že jestli tomu dobře rozumím, není tudíž jasné, zda vůbec nějaký důchod dostanu.

Nakonec se to po urgencích přece jen podařilo.

Poděkoval jsem přepracovaným úřednicím České správy sociálního zabezpečení, příslušnému ministerstvu potažmu ministerstvu financí, premiérovi i panu prezidentovi, s tím, že se vynasnažím urychleně odejít z tohoto světa, abych už neobtěžoval svými nároky na starobní důchod, když oni jsou tak hodní a nevysadí mě na palmu (jedli), netřesou touto, až bych nechutně skončil na hrotech oštěpů, jako to krutě, avšak moudře praktikují kdesi v černé Africe.

Příteli, kterému jsem to vyprávěl, se rozjasnila tvář:

„A víš, že to vůbec není špatný nápad, tohle u nás taky realizovat?“ povídá. „Třást stromy s důchodci, aby se ulehčilo státní kase.“

A já dodal státotvorně: „Konečně by se vyřešila ona neblahá důchodová reforma, se všemi těmi svými pitomými, dalším tunelem zavánějícími pilíři…“

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

Autor: Vít Olmer | neděle 25.11.2012 14:19 | karma článku: 26,06 | přečteno: 1888x
  • Další články autora

Vít Olmer

Bitva o důchod (humoreska)

Nedávno jsem se dočetl, že nějaká paní měla z vyřizování svého důchodu hlavu jak pátrací balon. Chtěl bych ji utěšit...

8.3.2024 v 19:08 | Karma: 44,03 | Přečteno: 8125x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Europoslanec v řece /humoreska/

Seděl jsem v čekárně u dentisty, s hubou tuhnoucí po injekci. Navzájem se neznající pacienti si vstřícně povídali, což se dnes děje snad akorát v čekárnách. U doktora.

31.7.2023 v 11:26 | Karma: 27,67 | Přečteno: 925x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Pozdní odpoledne u Pytlounových /humoreska/

V ulici Čs. armády č. 32 bydlí manželé Pytlounovi. Ona teď žehlí zelené košile, on, plukovník v genštábu, si v křesle čte o pušce Z-35/Q ráže 56x45. Pohodu naruší zvonek u dveří.

17.1.2023 v 11:42 | Karma: 23,12 | Přečteno: 821x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Pozdní sexstory /povídka/

Jednoho dne v koupelně na sobě nahý důchodce pan Samec zaregistroval jistý mužný úkaz, který ho samotného překvapil. Rychle se osušil, trochu navoněl, a jak ho pánbůh stvořil, tak vkročil hrdě do pokoje.

15.8.2021 v 9:32 | Karma: 29,77 | Přečteno: 1163x | Diskuse| Osobní

Vít Olmer

Princ a chuďas /povídka/

Na lavičku na Petříně usedne padesátiletý muž, pan Princ. Úspěšný, oblek od Pietra Filipi, kravata od Bosse, ale skleslý jak smuteční vrba. Naproti němu bezdomovec s pet lahví vína, co vinnou révu nevidělo ani z rychlíku.

4.8.2021 v 10:43 | Karma: 30,50 | Přečteno: 897x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Pronájem komerčního prostoru 58 m2, náměstí T. G. Masaryka, Lipník nad Bečvou
Pronájem komerčního prostoru 58 m2, náměstí T. G. Masaryka, Lipník nad Bečvou

náměstí T. G. Masaryka, Lipník nad Bečvou - Lipník nad Bečvou I-Město, okres Přerov
12 000 Kč/měsíc

  • Počet článků 85
  • Celková karma 44,03
  • Průměrná čtenost 3823x
Jsem vyznavačem kréda Miloše Kopeckého, že "Humor je nejdůstojnější projev smutku".

Seznam rubrik